Tuesday 4 December 2012

Nestle buka kilang bijirin RM124j di Chembong

REMBAU - Nestle Malaysia Bhd. (Nestle) melabur sebanyak RM124 juta untuk membuka sebuah kilang pemprosesan bijirin sarapan di Chembong, di sini bagi memenuhi permintaan pasaran tempatan dan rantau Asia.

Pengarah Urusannya, Peter R. Vogt berkata, usaha itu merupakan kerja sama antara Nestle dan General Mills Inc. menerusi Cereal Partners Worldwide (CPW).

Katanya, kilang itu mampu mengeluarkan sebanyak 20,000 tan metrik produk bijirin sarapan sebulan untuk pasaran negara ini dan 50 peratus daripada keperluan pasaran rantau Asia termasuk Fiji.

"Kilang ini mengeluarkan lima jenis bijirin sarapan Nestle yang terlaris di pasaran iaitu Koko Krunch, Honey Stars, Cookie Crisp, Koko Krunch Duo dan Milo.

TUANKU MUHRIZ (kanan) berkenan merasmikan Kilang Pemprosesan Bijirin Sarapan Nestle Malaysia sambil diperhatikan oleh YAB. Hj. Mohamad (kiri) dan Vogt di Chembong, Rembau semalam.
Kilang pemprosesan bijirin sarapan di Malaysia ini telah di buka dengan rasminya di kawasan perindustrian Chembong, petang semalam.

Majlis dirasmi dan diperkenankan oleh DYMM Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir disaksikan oleh Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan.

Turut mencemar duli, DYMM Tunku Ampuan Besar Negeri Sembilan,Tuanku Aishah Rohani binti Almarhum Tengku Besar Mahmud.

Turut sama hadir, YAB Menteri Besar Dato' Seri Utama Hj.Mohamad Hj.Hasan.

4 comments:

R. SATHIS said...

Salam satu Malaysia,saya sathis yang ada satu transport lori,jika kilang bijiran nestle yang berada di chembong memerlukan lori anda boleh telefon saya 0196974741 atau En.Ravi 0197065653 atau layari facebook RPS TRANSPORT

Kisah Sukses said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUANGNYA AKI,RUSLAN, KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA PEKERJA KILANG DI SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
SAYA YAKIN ANGKA YANG DI BERIKAN AKI,RUSLAN DAPAT MERUBAH NASIB ANDA’TERIMAH KASIH..THANZ ROOMX ZHOBATH



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
THNKS ROOMX SOBAT

Unknown said...

Macam mana nak order mini cococruch dlm kuantiti y banyak

Anonymous said...

Macam mana koko crunch dihadilkan