Monday 8 October 2012

RM8.5 juta atasi jalan sesak

SEREMBAN - Projek menaik taraf jalan Tok Ungku Fasa 3, Rahang, di sini, mampu mengatasi masalah kesesakan apabila ia siap kelak.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, projek membabitkan kos RM8.5 juta itu dijangka siap pada November tahun depan.
Menurutnya, laluan lebih satu kilometer itu adalah lanjutan daripada projek dua fasa menaik taraf jalan yang dilaksanakan pada 2009.

“Kerja naik taraf laluan ini akan dimulakan dari persimpangan jalan Taman Blossom Height sehingga persimpangan Jalan Rahang dan ia turut melibatkan kerja melebarkan jambatan sedia ada sepanjang 30 meter.

“Laluan dua lorong yang akan dinaik taraf adalah salah satu jalan alternatif bagi pengguna jalan raya untuk keluar masuk dari Lebuh Raya Utara Selatan, Port Dickson ke Senawang serta ke arah selatan,” katanya kepada pemberita.

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Infrastruktur Air, Tenaga dan Telekomunikasi negeri, Datuk Ismail Lasim dan Pengarah Jabatan Kerja Raya negeri, Datuk Ir Dr Roslan Md Taha.

No comments: